כל ההכנות לקראת התינוק החדש יכולות להיות מהנות, אך גם מאתגרות. יש הרבה מה לעשות בזמן קצר מאוד, ואם לא תזהרו, אתם עלולים למצוא את עצמכם מוצפים ואבודים.
למרות שהסובבים אתכם אולי מתכוונים לטוב, כמות העצות שיקבל הורה חדש הוא עצום ויכול לגרום לראש של כל אחד להסתובב. למרות שחלק מהעצות עשויות להישמע סותרות, רובן מבוססות על ניסיון אישי, ניסוי וטעייה.

יש לזה גם צד חיובי, הרבה מההצעות שתשמעו מגיעות מניסיון אישי ומחקר אישי שאחרים כבר ביצעו. עבור הורים טריים בימינו, זה אומר לשחות במידע רב ובנושאים רבים ושונים, כגון שיטות האכלה מומלצות, צעצועים מתאימים וצבעי חדרים אידיאליים ועוד. אולם עם כמה נושאים, העצה ברורה ותכליתיות. דוגמא מצוינת לנושא כזה היא קניית סדיני מיטה לתינוק שלך.

אולי לא חשבת הרבה על סדינים לתינוקות לפני כן, אך ההחלטה אילו סדיני מיטה מתאימים לתינוק שלך היא החלטה חשובה שמגיעה מיד לאחר קניית מיטת התינוק או העריסה. סדיני עריסה לתינוק 100% כותנה הם האופציה הפופולרית ביותר בכל חנות למוצרי תינוקות.

עם זאת, עדיין קיימות כמה אפשרויות חלופיות בשוק. עבור הורים חדשים זה יכול להיות מפתה לנסות משהו קצת אחר, אך אל תסיחו את דעתכם ממרקמים וצבעים שונים מבלי לדעת את כל העובדות. המשיכו לקרוא כדי ללמוד על הסוגים השונים של סדיני התינוק והחומרים והגדלים השונים שהם מגיעים אליהם, אך הכי חשוב שתגלו מדוע חשוב לבחור את הסדין המתאים למיטת התינוק שלכם.

סדיני עריסה: עם גומי או בלי

אולי תדעו מניסיון אישי שמערכת סדינים למבוגרים בדרך כלל מגיעה עם סט ציפיות לכריות, סדין עם גומי ולעיתי גם סדין ללא גומי. לעומת זאת, בסדינים לתינוקות, סדינים עם גומי זה מה שהכי כדאי. הם יחזיקו היטב סביב המזרן ולא ישתחררו. למרות שסדינים בלי גומי עשויים להיות אופציה שתיתקלו בה הם לא מומלצים ואף מייאשים.

מיטת תינוק, במיוחד בשנה הראשונה, צריכה להישאר נקייה ונטולת עומס בפנים. זה אומר שאין צעצועים או שמיכות נוספות, מכיוון שהתינוק שלך יכול להסתבך או להיתקע. מסיבה זו ממש סדינים בלי גומי הם לא אופציה טובה. אם אתם חוששים שהתינוק יתקרר במהלך הלילה, הלבישו את התינוק בבגד חם יותר כדי לשמור על נעימות, ניתן לשים שמיכה במקום זמין כדי שיהיה יותר נוח בזמן האכלת תינוקכם, אך לא לשים אותה היכן שהתינוק שלך יכול למשוך אותה בתוך העריסה.

גודל העריסה: עניין של בטיחות

קניית סדינים למיטת תינוק חשובה מסיבות בריאותיות ובטיחותיות. סדיני מיטה חופשיים יכולים להשתחרר ממזרן העריסה והתינוק שלכם יכול להסתבך בקפלים. כדי למזער את הסיכון הזה, חובה לבחור בד חזק והדוק עם כיסים עמוקים וחזקים שלא יזוזו. כדי לדעת איזה גודל סדינים הוא המתאים, עליכם לדעת את גודל העריסה \ מיטה \ עריסה מתחברת עליו ישן התינוק שלכם.

מזרנים רבים הם סטנדרטיים ויספקו לכם את המידות המדויקות. זה תמיד רעיון טוב למדוד את המזרן בעצמכם כדי לקבל מספר ברור. אבל אם אתם מחפשים מושג לגבי הגודל הממוצע של המזרנים הללו, עיינו בהמשך.

מה הגודל של מזרן עריסה רגיל?

מזרני עריסה בגודל סטנדרטי הם בדרך כלל בגודל 66*127 ס"מ והעובי משתנה. עם זאת, אל תסמכו על המידות האלה, שכן המידה המדויקת ביותר שיש לכם היא זו שתקבלו בעצמכם. הדבר הנהדר בעריסה רגילה הוא שהגדלים הם אחידים ורב-תכליתיים, מה שמאפשר לכם להפיק מהם את המרב. עריסות סטנדרטיות רבות יכולות להפוך למיטת פעוטות, כלומר ההשקעה שתשקיעו בסדינים הנכונים תשתלם בהמשך כי תוכלו להמשיך להשתמש באותם מצעים.

בחירת סוג הבד הנכון: מדוע זה חשוב לבריאות ובטיחות

עכשיו שיש לכם מושג איזה מידות צריך לחפש כשאתם קונים סדינים לתינוקות, יש היבט חשוב נוסף שעליכם לקחת בחשבון והוא: סוג הבד. בוודא לא תופתעו לגלות שכותנה היא הבד הנפוץ והפופולרי ביותר בכל הנוגע לסדיני מיטת תינוק, וישנן סיבות מאוד ספציפיות לכך.

הכותנה עמידה, נושמת וטבעית. אם לתינוקכם יש אלרגיות פוטנציאליות, תשמחו לדעת שכותנה היא גם היפואלרגנית, מה שממזער את הסיכון להופעת אלרגיה בזמן המנוחה של התינוק שלכם. כותנה היא הבד הפופולרי ביותר מכיוון שהוא טבעי וניתן להשתמש בו בכל ימות השנה. למרות שקיימות אפשרויות אחרות בשוק, אף אחת מהן לא מתקרבת לאיזון בין בריאות ובטיחות שמציעה כותנה.

זה יכול להיות ממש מפתה לנסות בד אחר כמו פוליאסטר, במיוחד בהתחשב בצבעים ובמרקמים השונים שקיימים בשוק. פוליאסטר יכול להיות קטיפה רכה או מיקרופייבר, מה שהופך אותו למאוד נוח לישון עליו אך לא יותר מזה. אמנם פוליאסטר יכול להיות עמיד, אך זה תלוי ביצרן ולמרות שפוליאסטר הוא אופציה פופולרית ופחות יקרה לעומת הכותנה והפלנל, פוליאסטר לא נושם טוב ולא עומד בחום גבוה מה שיכול להיות ממש לא נוח במזג אוויר החם של ישראל.

בדים מסיבים טבעיים אורגניים ואלטרנטיביים

עבור ההורים שרוצים סדינים איכותיים יותר בטיחותיים והיפואלרגניים, סדינים אורגניים עשויים להיות אופציה נהדרת עבורכם כמו סיבי במבוק למשל. בדים אורגניים מיוצרים בדרך כלל רק מחומרים אורגניים כדי למזער את ההשפעה הסביבתית ואת הסיכון לאלרגיה. החיסרון הוא שיותר קשה למצוא כאלה לעומת המתחרים שלהם. האיכות שלהם יכולה להשתנות לפי היצרן לכן הקפידו לקנות את הסדינים האורגניים ממקור מהימן.

בדים מסיבים טבעיים מיוצרים מסיבים טבעיים שאינם כותנה. נכון לעכשיו, במבוק הוא החומר הפופולרי ביותר המשמש לבדי סיבים חלופיים. למרות שהרעיון הכללי הוא למען מטרה טובה, בדי סיבים אלטרנטיביים יכולים להיות מחוספסים ונוקשים לגמרי. מעבר לכך הם גם עדינים יותר ויכולים להימתח או להקרע מהר מאוד. בד טבעי הוא עדיין אופציה נהדרת, אבל כשמדובר בסדיני העריסה של התינוק שלך, האופציה הטובה ביותר שלך תהיה כותנה.

שמירה על סדיני התינוק שלך ועל התינוק שלך בטוחים ונקיים

אחת הדרכים הקלות ביותר לשמור על ניקיון סדיני העריסה של התינוק שלכם היא להחליף אותם מיד לאחר שהתלכלכו. אין מספר קונקרטי של סדינים שכדאי שיהיו לכם בהישג יד, אך ההמלצות נעות בין 2 ל -6, תלוי בתקציב וביכולת שלכם לכבס באופן קבוע.

זכרו שעליכם לכבס את סדיני התינוק מיד לאחר פתיחתם כדי לשטוף צבעים או כימיקלים וכדי לעזור לרכך אותם ליום בו תחזיר את תינוקך הביתה. אם אתם מרגישים שהסדינים שלך נוקשים מדי או מחוספסים, קבלו טיפ קטן – כבסו אותם עם כוס סודה לשתייה או חומץ כדי לרכך אותם ולגרום להם להיות רכים ונעימים.

שיקולים נוספים לפני רכישת סדיני התינוק שלכם

יש עוד דברים שכדאי לקחת בחשבון כשמחפשים את הסדינים למיטת תינוק הטובים ביותר עבור התינוק שלכם, הקפידו לבדוק את הרכיבים הבאים:

1. ספירת חוטים – ככל שספירת החוטים גבוהה יותר, כך החומר עבה יותר והוא ירגיש רך יותר. במקום לבזבז כסף על כמה סטים שונים של סדינים בעלי איכויות שונות, דרך בטוחה להפיק את המיטב מההשקעה שלך היא לבחור כמה זוגות סדיני כותנה איכותיים כלומר איכות על פני כמות. הם יהיו רכים יותר מסדינים באיכות נמוכה יותר, והם יחזיקו מעמד הרבה יותר זמן.

2.אריגה – הסדינים שלך ירגישו שונה בהתאם לאופן שבו החומר נשזר. עבור אריגה סטנדרטית, החוטים שזורים בתפר אחד מעל ותפר אחד מתחת לתבנית. זהו סגנון תפירה עמיד המשמש את רוב הסדינים. זה גורם למוצר המוגמר להרגיש רך למגע.

3. עובי הבד – סדינים עבים יהיו נעימים יותר ויקנו שכבה מרופדת בין תינוקכם למזרן, אך קחו בחשבון שיקח יותר זמן לייבש אותם לעומת סדינים דקים שיהיו יותר מאווררים ויתאימו יותר לתקופת הקיץ אך גם יטו יותר להיקרע ולאבד מאיכותם.

4. צבע וסגנון – לא משנה איזה סוג מיטה תבחרו עבור התינוק שלכם, בין אם זו מיטת תינוק או עריסה מתחברת עריסטה, חלק מהעניין הוא גם לקשט את החלל של תינוקכם בצורה נעימה לכם ולמשפחתכם. חדר התינוק שלך אמור להוות השלמה לחלל שלכם. זה לא צריך להרגיש זר או לא במקום, אלא צריך להיות הרחבה שלכם ושל משפחתכם – בדיוק כמו התינוק שלכם. כשאתם בוחרים סדינים לתינוקות, תרגישו חופשי להתפרע עם צבעים ודוגמאות, אך עם זאת, הקפידו לזכור את הבטיחות והעמידות בעת ההתארגות לקראת הולדת התינוק החדש. וכמובן שלא נשכח – ליהנות מהתהליך!

שורה תחתונה, גם אם עכשיו זה נראה לכם בזבוז זמן יקר, בעוד כמה שבועות אתם כבר לא תזכרו את זה אלא תשמחו לדעת שלקחתם משימה זו ברצינות ועשיתם את המיטב עבור תינוקכם ומשפחתכם. בסופו של דבר זה כל מה שחשוב. אם אתם מעוניינים לרכוש סדינים למיטת תינוק שלכם הכנסו עכשיו ובחרו ממגוון הסדינים האיכותיים לתינוקות של  MYVIRO.

מאמרים נוספים