בחירת מצעים איכותיים למיטה הינה משימה לא תמיד פשוטה. מגוון ענק של בדים, סוגים, איכויות – מה לבחור??
מדריך מקוצר והשוואת סוגי בד

הידעת שאדם מבלה שליש מחייו בשינה? כדי להפוך חוויה זו לחיובית ומהנה, תרכוש מצעים איכותיים למיטה שישפרו את שנת הלילה שלך ויהפכו את הימים שלך לרגועים ושלווים יותר- שינה רצופה וטובה במהלך הלילה משפרת את שגרת היום שלך. קיימים סוגים שונים ומגוונים של מצעים איכותיים כיום בשוק הטקסטיל, צבעים ועיצובים שימשכו אתכם לקנות, אך יש לשים לב למספר מאפיינים חשובים לפני רכישתם.

בחירת סוג הבד – יתרונות וחסרונות

אחד המאפיינים החשובים שיש לקחת בחשבון בזמן קניית מצעים איכותיים למיטה הוא סוג הבד שממנו עשויים המצעים, עונת השנה (מצעים מחממים או מקררים), עלות וכמות.

כותנה – כותנה היא הבחירה האולטימטיבית של רוב הצרכנים בנודע למוצרי טקסטיל למיטה, והיא קיימת כמעט מעל ל 7000 שנה. בד הכותנה עשוי מסיבים רכים הגדלים על צמח הכותנה.

יתרונות: הכותנה עמידה וחזקה, מחזיקה היטב כביסות מרובות, מקבלת צבע בצורה טובה, שומרת על טמפרטורת גוף נוחה והיא היפואלרגנית באופן טבעי.

חסרונות: הבעיה העיקרית בכותנה היא הפערים הגדול שלה באיכות. סדיני מיטה רבים של "100% כותנה" יכולים להרגיש זולים, מגרדים ולא נוחים, בגלל ספירת חוטים נמוכה מאוד או תפירה לקויה. כשקונים כותנה חשוב לבדוק שהמותג הינו יצרן טקסטיל איכותי ולקרוא אותיות קטנות שעל האריזה.

כותנה מצרית – כותנה מצרית או פימה הם שניהם סוג כותנה מפואר יותר. זאת בשל ספירת החוטים הגבוהה יותר, מה שמספק תחושה יוקרתיות יותר. לשני סוגי הכותנה הללו סיבים "בסיסיים" ארוכים יותר, כלומר האריגה חלקה יותר, והבד חזק יותר.

יתרונות: הכותנה המפוארת הזו חזקה יותר ומרגישה רכה יותר. יש להם גם מראה מבריק יותר, ויש להם ספיגת לחות טובה יותר.

חסרונות: הם יכולים להיות יקרים מאוד, כך שאם אתה בתקציב ייתכן שתוכל להשיג אפקט דומה מחומר אחר בעלות נמוכה יותר. בנוסף, כמו בכל סדיני הכותנה, הערכת האיכות עשויה להיות מבלבלת.

פלנלסדיני פלנל עשויים למעשה גם מסיבי כותנה, אך מסיבים דקים. סדינים אלה מכונים גם כותנה מוברשת.

יתרונות: סדיני פלנל מעניקים תחושה חמימה ונעימה מאוד. יש להם טשטוש קל או גמישות למגע, שיש אנשים שחשוב להם מאוד.

חסרונות: לא מתאים לאלה שסובלים מחום, סדיני מיטה מפלנל עשויים להרגיש חנוקים. בגלל המרקם העבה והמשקל הכבד יותר, הם יכולים לקחת זמן רב לניקוי ובמיוחד לייבוש.

טנסל – עשוי מסיבי תאים של עצי אקליפטוס. פותח לראשונה בשנת 1972, הוא צובר פופולריות כחלופה לכותנה המסורתית.

יתרונות: נחשב בדרך כלל לידידותי יותר לסביבה, מכיוון שהוא עשוי מעצים בני קיימא שצומחים במהירות, ונוצר באמצעות מה שמכונה "תהליך לולאה סגורה" – כלומר שום כימיקלים לא דולפים למערכת האקולוגית שמסביב. הוא גם רך וקריר מאוד, מנדף לחות מהעור, ועמיד מאוד ועמיד לאורך זמן.

חסרונות: לטנסל יש תחושה חלקה יותר מפריכות הכותנה, שיש אנשים שלא אוהבים. זה יכול להיות רגיש יותר לטחב, בזכות התכונות ההידרופיליות (אוהבות המים) של הסיבים שלו. הם יכולים להיות יקרים יותר מ -100% כותנה (אם כי נוטים להיות פחות יקרים מכותנה מצרית או פימה).

במבוק – סדיני במיטה עשויים, ניחשתם נכון, מסיבים מצמח הבמבוק.

יתרונות: בד הבמבוק קלות במיוחד ויכולות להציע קירור מעולה. הם עמידים, רכים וסופגים צבע טוב. במבוק הוא צמח שצומח במהירות מאוד, מה שהופך את ייצור מצעי הבמבוק לקיימא יותר.

חסרונות: סדיני מיטה במבוק דורשים טיפול עדין יותר מכותנה או טנסל. הם גם מתקמטים ביתר קלות, ויכולים להיות בצד היקר יותר.

פוליאסטר – סיבי פוליאסטר פותחו באמצע המאה ה -20. זהו סיב פולימרי סינתטי והוא לגמרי מעשה ידי אדם.

יתרונות: פוליאסטר עמיד במיוחד, עמיד בפני קמטים, ניתן לכביסה ובעל מחיר נמוך ביחס לשאר סוגי המצעים.

חסרונות: פוליאסטר אינו בד לנשימה במיוחד, כלומר הוא יכול ללכוד לחות וחום. פוליאסטר ידוע גם "בלכידת" כתמים על ידי שמנים או שומן. ולמרות שפוליאסטר לא נהיה איכותי עם הזמן, כביסה מוגזמת עלולה להוביל אותו לגלולה.

מיקרופליס – מיקרופליס הוא טכנית סוג של פוליאסטר; עם זאת הוא נועד להכיל ערימה קלה לבד כדי לשכפל את תחושת הפלנל.

יתרונות: מיקרופליס דוחה מים ומתייבש מהר מאוד. הוא עמיד בכביסות מרובות וקל לטיפול. סדיני מיטת מיקרופלייס הם בדרך כלל משתלמים מאוד.

חסרונות: סדיני המיטה של ​​מיקרופליס עשויים ללכוד חום, מה שהופך אותם לא נוחים למי שחי באקלים חם יותר. עם הזמן הם יכולים לגלול, במיוחד אם הם נשטפים ומיובשים בקפידה מדי, מה שיכול להראות לא מושך ולגרות את העור עד לכדי לפצעים לא נעימים.

פשתן – פשתן מיוצר מצמח הפשתן. זה אריג עתיק, ואף שימש לעטוף מומיות מצריות.

יתרונות: פשתן הוא בעל מראה כפרי מאוד ייחודי, שאנשים רבים מוצאים חן בעיניו. הוא רך, ומתרכך עוד יותר עם כל כביסה. מצעי פשתן מציעות תכונות קירור, הן מיקרוביאליות ובעלות צבע טבעי.

חסרונות: הסיבים של צמח הפשתן מאוד לא אלסטיים. משמעות הדבר היא כי פשתן מועד לקמטים יתר על המידה ובעל עמידות נמוכה לקיפול או קימוט.

משי – משי הוא סיב חלבון טבעי, וחומר מפואר מאוד. המשי ארוג מסיבים שנוצרו על ידי תולעי משי.

יתרונות: מצעי משי נהדרות גם לחימום הגוף בחורף וגם לשמירה על קור רוח בקיץ. זה פחות סופג לחות מאשר אפשרויות אחרות של סדין, כלומר זה יכול להיות נהדר לבעלי עורות יבשים. מצעי משי מרגישות חלקות ויוקרתיות מאוד.

חסרונות: החיסרון העיקרי של מצעי משי הוא המחיר – הם יכולים להיות יקרים במיוחד. קשה גם לטפל בסדיני משי, ועשויים לחייב שטיפה ידנית. התחושה החלקלקה יכולה להיות גם חסרון, תלוי בהעדפה האישית של הצרכן.

משהו נוסף שיש לקחת בחשבון כשקונים מצעים מושלמים הוא המשקל. אפילו בתוך סוג סיבים אחד, יכולה להיות שונות עצומה בעובי, בחום ובכבדות. זה באמת מסתכם בהעדפה אישית של כל אחד. אם חיים באקלים חם או שיש לכם שמיכת פוך ומזרן קצף יותר, כדאי לבחור בסדין קל יותר. לעומת זאת, אם אתם חיים באקלים קרים, פחות ממוזג, או שיש לכם שמיכת פוך קלה יותר או מזרן פנימי, משקל כבד יותר עשוי להתאים לכם.

ספירת חוטים

כלל זה חל בדרך כלל רק על כותנה, שפירושה, ספירת חוטים גבוהה יותר פירושה חוט עדין יותר. ספירת חוטים נמוכה יותר פירושה חוטים עבים ופחות מעודנים. עם זאת, ספירת חוטים גבוהה במיוחד עשויה להיות לגרום למצעים להיות עמידות פחות ונוטות יותר להיקרע. ספירת החוטים משפיעה גם על התחושה השטחית של הסדינים – ספירת חוטים גבוהה יותר פירושה שסדינים ירגישו מגע משי ורך יותר, בעוד שספירת חוטים נמוכה יותר מעניקה תחושה חדה יותר ופחות נעימה.

חשוב להיות מודעים לכך שגם במונחים של כותנה, ספירת החוטים אינה הכול. סיב ארוך יותר וספירת חוטים נמוכה יותר יכולים להרגיש יוקרתיים יותר ועמידים יותר מסיבים קצרים עם ספירת חוטים גבוהה יותר. ישנן דרכים ליצרן להגדיל את ספירת החוטים (וכך להגדיל את הערך הנתפס) של סדין, מבלי להעלות את האיכות בפועל.

שיטת אריגה

אריגה פרנקלית – מתייחס למארג הסדינים הנפוץ ביותר. זהו דפוס משוכלל, כאשר לכל צד יש אותה כמות של חוט משטח. פרקלה עמיד, קל משקל ונושם אך יכול להרגיש מעט מחוספס. אריגה זו גורמת בדרך כלל לגימור מט יותר.

אריגת טוויל – סדיני מיטה השזורים בסגנון זה מראים קווים אלכסוניים על פני השטח, כמו זה שנראה בג'ינס. סדיני אריג זה הם בדרך כלל חזקים ועמידים ומתעטפים היטב.

אריגת סאטן – מצעים השזורים בסגנון סאטן יהיו בעלי סיבים לאורך המשטח. אמנם זה אומר שיש להם תחושה חלקה ויוקרתית יותר וברק אטרקטיבי, אבל זה גם מאפשר להם להיות יותר מסובכים בייצור.

אריגת ג'רזי – זהו למעשה מצעים לא ארוגים כלל, אלא סרוגים דק. סדין עם אריגת ג'רזי הוא בעל מראה נינוח יותר, תחושה רכה יותר והמון מתיחות וגמישות.

חברת MyViro  / מיי וירויצרנית מצעים איכותיים למיטה, בד דוחה חיידקים 100% כותנה, צפיפות חוטים 400/500 באיכות הגבוהה ביותר.

מאפיינים נוספים לבדיקה כאשר קונים מצעים איכותיים למיטה:

הדפסה – הכוונה היא לעיצוב או לדפוס המודפס ישירות על המצעים. ישנם מצעים עם צבעים חלקים, מגוון רחב של צבעים, צורות, פסים וכמובן דמויות ממותגות.

סדינים – ישנן שני סוגים עיקריים של סדיני מיטה: סדינים אלסטיים – לסדינים אלה ארבע פינות אלסטיות שאוחזות במזרן. הם בטוחים יותר וקל יותר לתחזק אותם. עם זאת, סדינים אלסטיים קשים יותר לקיפול ולאחסון, ולכן הם נוטים יותר להתקמט. סוג נוסף של סדינים הוא סדינים שטוחים – פיסת בד גדולה. למרות שקשה יותר להלביש אותם על המיטה, הם מתקפלים ונשמרים היטב. יתרון נוסף הוא שסדין שטוח יכול להתאים לגודל המיטה המיועד שלו ולכל קטן ממנו.

סגנון חיים – אחד הגורמים החשובים שיש לקחת בחשבון בעת ​​רכישת מצעים איכותיים למיטה הוא כיצד הם מתאימים לצרכים הספציפיים והאישיים שלך. רכישת המצעים היקרים, המפוארים או היפים ביותר היא חלק אם הם לא עובדים לאורח החיים שלך.

אקלים – אם אתה גר במקום חם יותר או שאתה נוטה להתחמם במהלך הלילה, זהו גורם חשוב שיש לקחת בחשבון מבחינת סיבי סדין, משקל, אריגה וגימור. מנגד, אם אתה קריר כל הזמן בלילה, או שאתה גר במקום קר יחסית, לקנות משהו חם יותר שיכול לשפר מאוד את איכות השינה שלך.

העדפה אישית – בסופו של דבר, אתה תקנה את מה שאתה אוהב ואת מה שאליו אתה רגיל. לשקול אם אתה אוהב משהו פריך או משהו רך, משהו שנראה תוסס או משהו מאופק יותר, או עד כמה אתה נרתע מקמטים כדי לקבל את הסדינים המתאימים לך ביותר. וכמובן, אתה תעצב את המיטה שלך שתתאים לאווירה הכללית של חדר השינה.

מחפשים מצעים איכותיים למיטה זוגית שיגרמו לכם להישאר במיטה?
אצלנו באתר תמצאו סטים של מצעים זוגיים וציפיות לכריות העשויים 100% כותנה איכותית, יוקרתית ונעימה. שימוש במצעים איכותיים ישפרו את חווית השינה שלכם בלילה ותתעוררו רעננים וממוקדים יותר ביום שלמחרת.

אנו מציעים משלוח מהיר לכל יעד בארץ ושירות מקצועי ואדיב.

להזמנות התקשרו אלינו >> 072-397-4422
יצירת קשר >> לחצו כאן
אודותינו >> לחצו כאן
מיי וירו – מצעים איכותיים 100% כותנה – MyViro

נשמח לעמוד לשירותכם.

מאמרים נוספים