רכישת מצעים איכותיים ומפנקים הם חיוניים כשזה מגיע לשינה נוחה ורציפה למשך כל הלילה. לא רק סדינים משפיעים על הנוחות שלך, אלא הם גם מגנים על המצעים שלך מפני כתמים, בלאי ולחות. אם הוצאת הרבה כסף בקניית מזרון נהדר, הקפד לקנות סדינים טובים כדי לעזור לשמור אותו נקי.

שני סוגים פופולריים של מצעים הם כותנה ומיקרופייבר. כותנה היא סיב טבעי שנקטף מצמחי כותנה, בעוד שמיקרופייבר מורכב מחומרים סינתטיים כמו פוליאסטר או ניילון.



מצעי כותנה

כותנה היא סיב עמיד שנקטף מצמחי כותנה. תרבויות שונות ברחבי העולם, קטפו והשתמשו בכותנה במשך אלפי שנים ואפילו היום, זהו אחד הבדים הפופולריים ביותר. למרות שזה אולי לא נראה כך, כותנה היא חומר מאוד תכליתי. בהתבסס על אופן הטיפול בכותנה לאחר הקצירה, היא יכולה להרגיש רכה או מחוספסת ולהיות עמידה או חלשה.

לדפי הכותנה הטובים ביותר יש בדרך כלל סיכות ארוכות יותר, כלומר סיבי הכותנה ארוכים ועדינים יותר, אך עדיין עמידים. כותנה עדינה פירושה שהבד הוא רך יותר. כמה דוגמאות של יריעות כותנה ארוכות סיכות כוללות כותנה מצרית או פימה. לסוגים אלה של סדינים יש בדרך כלל ספירת חוטים גבוהה יותר, כלומר יש יותר כותנה לאינץ' רבוע של בד.

סדיני כותנה זולים יותר כוללים סיכות קצרות והסוג הנפוץ ביותר הוא כותנה אפלנדית. סדינים קצרות סיכות מרגישים בדרך כלל גסים, מגרדים ונמצאים בסיכון גבוה יותר להיהרס. כותנה עם סיכות קצרות יותר עדינה פחות ובעלת ספירת חוטים נמוכה יותר מכותנה סיכות ארוכה.

יתרונות הכותנה:

  • זמין באינספור דגמים, גם זולים וגם יוקרתיים.
  • בד טבעי.
  • מתאים לאנשים עם אלרגיות.
  • עָמִיד בפני כביסות מרובות.
  • נושם ועמיד בפני לחות

חסרונות הכותנה:

  • ספירת חוטים מנופחים
  • כמה וריאציות הן יקרות

מצעי הכותנה הטובים ביותר הוא כותנה פרקל. מי שמחפש סט סדינים עמיד ומצנן צריך לבדוק את סט סדיני כותנה פרקל. סדינים אלה בעלי ספירת חוטים גבוהה, 100 אחוז כותנה, כוללים מארג פרקל נושם במיוחד המאפשר זרימת אוויר מקסימלית.

מארג הפרקל עוקב אחר תבנית רשת שמכניסה חוט אחד מתחת וחוט אחד מעל. זה יוצר גימור מט ותחושה קרירה ופריכה. בעוד שאריגת סאטן נוטה להרגיש משיי ורכה יותר. מארג פרקל מאפשר זרימת אוויר. זה אומר שסדיני הכותנה האלה עוזרים לשמור על זרימת אוויר סביב הגוף שלך גם כשהם סופגים לחות ומנדפים אותה.

תכונה נפלאה נוספת של הסדינים הללו היא הכיסים העמוקים שלהם. סדינים מצוידים רבים נוטים להחליק מסביב למזרנים או אפילו להחליק מהם מכיוון שהם לא עוטפים את כל הדרך למטה ומסביב לתחתית המזרון. עם זאת, סדינים עם כיסים עמוקים מחבקים את המזרן שלך, אוחזים את הצד התחתון. כיסים עמוקים הם פנטסטיים לכל עובי המזרן. עם זאת, הם חיוניים לחלוטין עבור מזרונים עמוקים.

מצעי מיקרופייבר

מצעי מיקרופייבר מורכבים מסיבים ארוגים דקים העשויים מפיסת עץ, פוליאסטר או פולימרים ניילון. הם סבירים ורכים, אך הם עמידים יותר מיריעות פוליאסטר מסורתיות. בד סינטטי, מיקרופייבר נוטה פחות להתקמט או להתכווץ בהשוואה לבדים טבעיים כמו כותנה.

האריגה של יריעות מיקרופייבר משפיעה על העמידות והאיכות שלה. יריעות מיקרופייבר עם אריגה שטוחה עמידות בפני כתמים ולחות. שינה על מיקרופייבר היא בחירה טובה לכל דבר אם אתה רוצה סדינים רכים וחלקים, אבל לא רוצה לשלם מחיר גבוה. מצעי מיקרופייבר באיכות טובה עם אריגה שטוחה מתאימים גם לילדים.

יתרונות המיקרופייבר:

  • תחזוקה נמוכה
  • מיקרופייבר שטוח וארוג היטב הוא עמיד
  • רך וקל משקל

חסרונות המיקרופייבר:

  • סופג לחות
  • נוטה לכתמים
  • סטטיקי
  • נוטה ללחות

כותנה או מיקרופייבר?

נוחות

כותנה ידועה בתחושה הרכה, הרעננה והפריכה שלה, במיוחד כשאתה מתחיל לישון על סט סדינים חדש. עם כל כביסה, הכותנה נעשית רק קצת יותר רכה ויותר. בהתבסס על ספירת החוטים של סדיני הכותנה, הם ירגישו רכים יותר או מחוספסים יותר. ספירת חוטים גבוהה יותר מרגישה בדרך כלל רכה יותר, בעוד שספירת חוטים נמוכה יותר מרגישה מחוספסת יותר.

למיקרופייבר תחושה חלקה ורכה, בדומה למשי או סאטן. עם זאת, מיקרופייבר נוטה ללכוד יותר חום בהשוואה לכותנה. שימור החום יכול להיות נהדר אם אתה חי באקלים קר יותר, או אם זה חורף. אחרת, זה יכול להיות לא נוח.

**בדרך כלל, ספירת חוטים טובה של מצעי כותנה היא בין 200 ל-600 והסדינים יהיו רכים, עמידים וחלקים.

עֲמִידוּת

סדיני כותנה עם ספירת חוטים גבוהה בדרך כלל מחזיקים מעמד הרבה יותר זמן מסדיני כותנה עם ספירת חוטים נמוכה יותר. ספירות חוטים נמוכות יותר נוטות לגלול יותר, מה שהופך אותם לפחות נוחים, כך שתצטרך להחליף אותם לעיתים קרובות יותר. מצד שני, כותנה איכותית יותר נעשית רכה יותר עם כל כביסה מבלי לגרום לכותנה להישחק.

יריעות מיקרופייבר עם אריגה שטוחה מתפקדות טוב יותר לטווח הארוך מאשר יריעות מיקרופייבר . הם יכולים לעמוד בשטיפות תכופות מבלי להיהרס. אריגים שטוחים גם נוטים פחות להתקמט או להתכווץ בעת כביסה וייבוש.

עדיף להחזיק שניים או שלושה סטים של מצעים לכל מיטה, במיוחד אם אתה להזיע לאורך הלילה. כך, לא תצטרך לכבס כל הזמן את המצעים.

תחזוקה

סדינים של מיקרופייבר וכותנה קלים למדי לכביסה. רוב הזמן, גם מצעי מיקרופייבר וגם כותנה בטוחות לכבס במכונת הכביסה והמייבש על הגדרת מים חמים. אלא אם כן בהוראות יצרן סדינים מציינים בבירור שיש להם צורכי טיפול אחרים, בטוח להניח שהם ניתנים לכביסה במכונה. עם זאת, הקפד לבדוק תחילה את הוראות הטיפול בכביסה.

המיקרופייבר ירגיש סטטי לאחר כביסה וייבוש. מיקרופייבר גם נוטה יותר לספוג לחות ויכול להיות קשה להסיר כתמים. ייתכן שיהיה צורך לשטוף סוגים מסוימים של מיקרופייבר בטמפרטורה נמוכה.

**בדרך כלל, מומלץ להחליף את המצעים שלך כל שנתיים עד 3 שנים. זה כולל את ציפיות הכרית, סדינים וציפות שמיכה. אורך החיים המדויק של סט סדינים תלוי מאיזה סוג בד הוא עשוי.

מחיר

סדיני מיקרופייבר וסדיני כותנה זמינים שניהם במגוון רחב של נקודות מחיר, עם וריאציות זולות ויוקרתיות. ובכל זאת, מצעי מיקרופייבר זולים יותר בממוצע מסדיני כותנה מכיוון שהם סינתטיים.

לסיכום,

תמיד קל לבחור את מה שהכי זול, אבל אנחנו מפצירים בכם ללמוד על סוגים שונים של סדינים – כמו כותנה ומיקרופייבר – כדי להבין באמת מה הכי יתאים להעדפותיכם. רק ללכת עם אפשרות זולה ואקראית יכול להשאיר אתכם עם מצעים פחות איכותיים, שיחזיקו פחות זמן, והכי חשוב, השינה שלכם תהיה איכותית יותר עם מצעים איכותיים.

גם סדיני כותנה ומיקרופייבר הם רכים ונעימים, אבל העלות והעמידות שלהם יכולים לעזור לך להחליט מי מהשניים יעזור לך להשיג את סביבת השינה האידיאלית שלך.

אנו מציעים משלוח מהיר לכל יעד בארץ ושירות מקצועי ואדיב.
להזמנות התקשרו אלינו >> 072-397-4422
יצירת קשר >> לחצו כאן
אודותינו >> לחצו כאן
מיי וירו – מצעי סאטן יוקרתיים 100% כותנה

נשמח לעמוד לשירותכם.

מאמרים נוספים